AL-QURAN

AL-QURAN
bukan sekadar bacaan berpahala,..

Nasehatnya...

Nasehatnya...
Mudahan mendapat Keredhaan Ilahi...

ilmu yang dianugerahkan, dan milikNya .

ilmu yang dianugerahkan, dan milikNya .
seumpama setitik air di tengah lautan

Selasa, 9 Februari 2010

Pintu laluan iblis dalam hati manusia...

Di atas IzinNya dan RahmatNya..Alhamdulillah syukur kita dgn segala nikmat kurniaanNya..

Ingat si Iblis juga menyebut nama Allah mengaku Kekuasaan Allah dan tahu Kebesaran Dzat Maha Agung lagi Suci, namun tidak mematuhi perintah Allah, walaupun ia berkomunikasi dan memohon kekuatan untuk kepentingan nafsunya, serta di kabulkan permintaannya ( QS As Shaad : 71 - 88 )..

Iblis laknatullah itu mampu meresap ke dlm fikiran, melalui aliran urat saraf dan darah, menembusi ruang dan waktu..mereka tidak pernah jemu menghasut, menyesatkan kita,.. meskipun kita juga tidak pernah putus asa dan tetap berusaha menangkis, lawan tetap lawan, namun gagal dan kecundang jua akhirnya..kesedaran ini telah di perakui yang makhluk ini bukanlah tandingan kita..walaupun anggapan kita yg tipu dayanya si iblis adalah sangat lemah..

Iblis dan juga kuncu-kuncunya juga sebenarnya sdg berkhidmat kpd Allah, tetapi perkhidmatan mereka ini hanya untuk satu tujuan iaitu menyesatkan kita umat manusia yang sebaik-baik kejadian, tetapi kebanyakkan kita lupa dan lalai yg kita punyai satu peluang lagi yang di atas IzinNya dan RahmatNya iaitu " kecuali hamba-hambaMu yang mukhlis di antara mereka" ( Al Shaad : 83 )...

Ikhlas itu di mana ??..Ilmu di dalam Ilmu dan Ikhlas di dalam Ikhlas..hanya Allah yg Maha Mengetahui..wallahu'alam.

0 comments: