AL-QURAN

AL-QURAN
bukan sekadar bacaan berpahala,..

Nasehatnya...

Nasehatnya...
Mudahan mendapat Keredhaan Ilahi...

ilmu yang dianugerahkan, dan milikNya .

ilmu yang dianugerahkan, dan milikNya .
seumpama setitik air di tengah lautan

Isnin, 10 Mei 2010

Kebenaran Islam- Sufism vs Freemason

Di atas IzinNya dan RahmatNya..Alhamdulillah syukur kita dengan segala nikmat kurniaanNya..

Abu Yazid al-Bustami pernah berkata " Allahuakbar itu bermaksud, Allah itu Maha Besar untuk di qiaskan dengan manusia atau Maha Besar untuk diqiaskan dengan yang lain dan Maha Besar untuk difahami serta di rasai oleh pancaindera kita."

Dengan kaedah kemajuan sains dan teknologi masa kini, puak-puak ini sudahpun sampai ke bulan, manakala kita masih lagi di bumi ini..hairan ??..

Demi Kebesaran dan Kekuasaan Allah telahpun memperjalankan hambanya Baginda Mulia RasulAllah saw terus ketempat yang lebih tinggi dari bulan ( peristiwa Israk dan Mikraj ).., puak-puak ini tahu dan maklum akan kehebatan serta kebesaran Allah..tetapi mereka tetap tidak mahu beriman..

Zaman dahulu lagi puak-puak kufar ini telah di rakamkan dgn peristiwa tukang-tukang sihir zaman firaun cuba melawan kekuasaan Allah bagi menentang Nabi Allah Musa a.s..dan mereka tetap kecundang, ringkasnya,..begitulah sifat iblis laknatullah tidak akan berputus asa dan tetap akan menghasut, mencari jalan demi menyesatkan manusia dari mengingati Allah..

Tanggungjawab bagi mengatasi penemuan dari puak ini, bukan hanya terletak kpd para-para Sufism sahaja, malah kita semua yg mengaku beriman dan bertaqwa kepada Allah supaya mengingatkan kita , sekadar tahu sahaja tetapi tidak mengenalNya. Kenal tetapi tidak mengindahkanNya..malah Allah tidak dirasakan dekat dihatinya..

Tidak ada rasa kekhuatiran, ketakutan, malah lebih bersedia dan berani andainya kita mengenali Allah, supaya kita mampu merasakan KeMahaanNya dalam setiap jengkal dan langkah kita, dan dekatiNya..supaya di Atas IzinNya dan RahmatNya berkenan hadir dan menghadirkan KeKuasaanNya..

Gunakan sebaik-baiknya apa yg telah di anugerahkan Ilahi buat kita Muslimin, muslimat, mukminin dan mukminat agar kita kita sentiasa berada di bawah perlindungan dan RahmatNya dalam naungan Rahman dan RahimNya semasa hayat di kandung badan di alam ini sampai di akhirat nanti…FirmanNya dalam Surah Al Baqarah : 152 , “ Kerana itu, ingatlah kamu kepadaKu nescaya Aku ingat ( pula ) kepadamu, dan bersyukurlah kepadaku, dan janganlah kamu mengingkari ( nikmat ) Ku “.

Kita perlu membuktikan sifat kehambaan kita dengan menundukkan diri, menghujamkan lutut seraya bersujud dan di samping berusaha kita menyerahkan diri untuk di aturNya..begitulah jadi hamba abdi yg sejati yg percaya dan yaqin dengan Kebesaran Allah sesungguhnya.

Untuk itu mulai bertanyakan dalam diri kita sendiri, hari demi hari, kerana keimanan bukan hanya terletak pada bahasan dan ucapan serta keyakinan dalam hati,..malah lebih dari itu sampai pembuktian realiti dalam bentuk perasaan dan pengalaman..

Sehebat manapun Freemason atau sewaktu dengannya..iho semuanya dalam gengamanNya..di TanganNya Maha berkuasa di atas segala-gala kehendak terjadi..Dia lah Allah, pemilik segala kejadian masa dahulu, kini dan masa hadapan, yang menjadikan tujuh petala langit dan tujuh petala bumi dan isi diantara keduanya..( As Sajjadah : 4 ).

Kenali Allah, dekatiNya, IngatNya sentiasa di mana-mana dalam apa jua keadaan kita, InsyAllah…

Firman Allah “ Mereka tidak mengenal Allah dengan sebenar-benarnya. Sesungguhnya Allah benar-benar Mahakuat dan Maha perkasa. “ ( Al Hajj : 74 ).

Apabila seseorang yg alim, beriman dan bertaqwa berusaha menyambung malam dan siang dgn tafakur akan Kebesaran serta KeAgungan Allah swt, mengenai kehidupan didunia dan akhirat,..adalah ibarat seorang yg terjaga..ada perbezaan diantara cara pentafakuran dlm teologi keagamaan di atas dunia ini.

Menerawang jauh menembusi dari alam ciptaan menuju kpd Penciptanya..juga di sebut Al Ibrah, merenung jauh dan dalam disertai zikir dan bertasbih ( syuhud )..kepada objek yg tidak terjangkau iaitu Allah..prosesnya dpt dilakukan baik sambil berdiri, duduk mahupun berbaring...

wallahu'alam

0 comments: